Acht uur, Frederik Hendriklaan. Eerst de radio aan, dan een bakje koffie. Alles wat we bij Paagman verkopen – van boeken en agenda’s tot vulpennen en zitzakken – wordt ingekocht door de afdeling Inkoop. Je dag begint steevast met de levering van het Centraal Boekhuis. Voordat je deze pallets uitpakt, zet je eerst de orders voor onze eigen chauffeur klaar. Die komt zo langs om alle zakelijke bestellingen op te pikken, bijvoorbeeld voor scholen, zorginstellingen en reclamebureaus. Daar is-ie al: je geeft hem de rittenlijst met alle adressen voor vandaag. En je wijst hem nog even op de retour die hij moet ophalen en die klant bij wie een bureaustoel afgesteld moet worden. Tot later!
Dan kan het sorteren beginnen: welke boeken zijn bestemd voor de winkel en welke moeten naar klanten worden verstuurd? Samen met de aanvoerder van het magazijn scan je alle items in, zodat ons systeem precies weet wie-wat-waar. En jij weet direct welke titels trending zijn: er hoeft maar één instagramgrootheid een boek te promoten en alle tieners willen het hebben, en tijdens de ramadan heb je ineens superveel Korans in je hand. Je hebt regelmatig contact met de winkel over wat er is binnengekomen. En met Inkoop, logistiek of B2B. Bijvoorbeeld als er iets kapot is of ontbreekt.
Is de bestelling voor een klant? Dan rolt er vanzelf een verzendlabel uit de printer. Hup, artikel in de doos, klep dicht, adres erop. Als klanten in onze webshop extra hebben betaald voor Same Day Delivery, dan moeten wij het pakket om één uur ’s middags meegeven aan onze spoedkoerier. Dat is flink aanpoten, want de ochtend vliegt voorbij. Tussendoor meldt zich ook nog de ene na de andere leverancier, die je natuurlijk even te woord staat. Gelukt, de spoedkar is klaar. Tijd voor een broodje.
Na de lunch zijn de overige orders aan de beurt. In het magazijn hangt een groot scherm waarop je alle inkomende webshopbestellingen kunt zien. Zo eentje als bij McDonald’s, maar dan met boeken in plaats van Big Macs. Je volgende deadline is om half vijf, dan moet het scherm leeg zijn. Dagelijks komen er een paar honderd bestellingen binnen, met uitschieters richting de duizend, bijvoorbeeld als de avond ervoor op televisie een boek is besproken. Dat betekent dat je goed moet samenwerken met je collega’s om de juiste artikelen op tijd verzend- en verkoopklaar te maken. Maar ook dat je jouw werk op de eerste plaats moet zetten: je bent behulpzaam waar het kan, maar streng waar het moet.
De chauffeur brengt wat laatste spullen terug. Alleen nog even de enveloppen aanvullen, het karton wegbrengen en een bezem door het magazijn. Alles netjes? Tot morgen!
Check je profiel, dan weet je het zeker:
Paagman is een zelfstandig, onafhankelijk familiebedrijf met meer dan honderd enthousiaste collega’s die één ding gemeen hebben: de drive om keihard te werken. Zo maken we dagelijks onze klanten blij – én onszelf. Je stapt aan boord van een team van gedreven, ambitieuze en betrokken professionals, waarin gelijkwaardigheid vooropstaat. Geen dag is bij ons hetzelfde, behalve dat het een kans is om het beter te doen dan gisteren. Dat proberen we elke dag opnieuw, waarbij we ook veel lol hebben.
Heb je een goed idee? Neem het initiatief, dan volgen we je. Want als onderdeel van Paagman krijg je niet alleen verantwoordelijkheid, we geven je ook de ruimte om daar iets mee te doen. Een baan met impact bovendien, want met elk boek dat we verkopen, draag jij ‘n steentje bij aan de ontwikkeling van de maatschappij.
Ben je ervan overtuigd dat we bij elkaar passen en woon je in de buurt? Dan kijken we uit naar je sollicitatie. Vertel ons in je motivatiebrief in ieder geval welke werkervaring je hebt, per wanneer je beschikbaar bent en wat je vakantieplannen zijn. Rondom de (kinder)boekenweek, back to school en kerst is het bij Paagman hoogseizoen en rekenen we op extra inzetbaarheid van onze medewerkers. We nemen zo snel mogelijk contact met je op!